filmförmiddag

Nu har jag tittat på en Spindelmannenfilm.
Kan det bli mer "bara tidsfördriv"?
Mannen är fortfarande sjuk. Så jag hängde med i hans filmval.
Fick impulser att ställa mej och stryka och vika tvätt samtidigt (tvätthögen ligger i vardagsrummet...) men jag stod emot.

Nu är jag inne på de sista omgångarna tvätt. Lite plädar, mattor och sånt. Sen är det rätt tomt i tvättstugan och jag ska passa på att städa ordentligt.

Och återigen lova mej själv att jag den här gången ska ta tag i allt jobbigt med en gång...tror att det kanske är min benägenhet att inte göra saker med en gång som kan ha bidragit till stressen. Inom alla områden väntar jag oftast tills det är absolut nödvändigt att göra en insats, och då blir det ju jättejobbigt. Och under tiden berget växer (eller dammråttorna...) så är jag stressad för att jag borde ta tag i det. Men det finns så många högar att ta tag i att jag inte vet var jag ska börja. Så då gör jag ingenting.

Men ibland orkar jag ju inte heller, och det gror igen rätt snabbt med tre barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0