förvandlingen

Min gosiga tjej har blivit som ombytt.
Hon som snart ska fylla fem alltså.

När hon är ledsen får jag inte längre trösta henne.
Hon drar sig undan.
Försöker jag närma mej så slår hon efter mej.
Det skär i mitt hjärta att inte få trösta.

Ska jag lämna henne ifred?
Eller testar hon min kärlek?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Så jag gör något mellanting.
Jag vill ju inte tränga mej på.
Men jag vill inte heller svika.

Minns att jag kunde vara bråkig och tvär när jag helst av allt ville ha en kram.
Men när jag blev erbjuden en, så tog jag ju chansen.

Och idag ville hon inte att jag skulle gå när jag lämnat henne på dagis.
För första gången på tre år.

Det känns som att hon både vill vara liten. Och göra sig fri.
Men kan det vara sexårskänslorna som kommer redan?
Hon fyller ju inte fem förrän om tre veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0