godnattvisor

Alla barnen har olika sånger de vill höra när de ska sova.

Sonen gillar den här:
Tyst lilla humla. Nu ska du sova.
Alla små humlor.
I sina sängar.
Och deras mammor.
Och deras pappor.
Alla ska sova för nu är det natt.
Sova ska också var eviga katt.

Den MÅSTE sjungas tre gånger.

(Är den från Rasmus på luffen ????)

Äldsta dotterns favorit just nu
:
Du är så fin och jag tycker om dej :II
Ingen är så fin som du i hela världen :II

Eller:
Vi äro små humlor vi. Bzzz. Bzzz. :II
Vi äro små humlor som tar oss en geting.
Vi äro små humlor vi. Bzzz. Bzzz

Här kommer Karl Alfred Boy. Hoj Hoj :II
Med pipan i käften och spenaten i västen.
Här kommer Karl Alfred Boy. Hoj Hoj

(Vilken hemsk mamma som sjunger snapsvisor för flickstackarn....;))

Yngsta dottern
Blinka lilla stjärna
- båda verserna

Min favorit (som jag försöker prångla på dottern....)
Sov så sött. Slumra in.
I bädden så fin.
Som blomman på äng
I en gungande säng.
Och Guds änglar de små
Breda vingarna ut.
Och kring barnet de gå
Tills dess natten är slut.

(Från saltkråkan)

Kommentarer
Postat av: Louise

tack för tipset! Biblioteket är nog ett bra ställe för mig :) Trevlig helg!

2007-10-12 @ 13:46:06
URL: http://louisehellgren.blogg.se
Postat av: Madeleine

Vad mysigt med lite barnvisor:)

2007-10-12 @ 13:49:11
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: t'

jjaa det är fint!

2007-10-12 @ 14:12:37
URL: http://toowa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0