high five! yeah!

Äntligen! Där satt den!

Nu är vi i mål med potträningen. (Peppar peppar.)
Kissandet har gått bra en tid, med vissa återfall.
Hon går till toaletten när hon behöver.

Däremot har hon tyckt att det är helt okej att bajsa i trosorna.
Det känns väl ungefär som med blöja, antar jag.
Inte så kul för oss vuxna, direkt.

Så jag försökte göra det lite skojigare,
den enda gång jag lyckats tajma in nummer två.
För varje plopp gjorde vi high five! med ett yeah! efter.

Inte för att det hjälpte.
Tills igår. Då rusade hon till toaletten.
Och vi fick äntligen slå ihop våra händer igen.

Kommentarer
Postat av: Luna

Grattis! Vi var på G ett tag och det gick ganska bra med kissandet men mycket bajs i byxorna, men så började dagis och det blev lite rörigt. Träningen kom i skymundan. Börjat om lite igen men han kissar precis var som helst utom på toan. Känns som om vi är på ruta 1 igen. Men det är bara o ta nya tag. När är din tös född?

2007-10-12 @ 10:12:02
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Sabor

Ha en mysig fredag ;)

2007-10-12 @ 10:30:42
URL: http://Sabor.blogg.se
Postat av: malve

Luna: hon fyllde två i mars. Vi har hållt på hela sommaren och gav upp ett tag när dagis
började. Men sedan bara gick det. Det är ju svårare när de går på dagis.

2007-10-12 @ 11:44:01
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: maria

Så roligt och onekligen lite enklare för oss vuxna:)) Fast jag minns en tid med var och en av mina gossar då jag önskade att jag inte varit så duktig i detta görande.... Nämligen den tiden innan de lärt sig att hålla sig en aning... Toaletter växer ju inte alltid på träd överallt:)) Ha en fin helg, vännen!!! Kramar

Postat av: malve

Ja, fast nu har vi hållt på sedan i juni med blöja lite till och från, så hon har övat upp blåsan.
Blöja är ju himla smidigt ibland...
Detsamma. kram:)

2007-10-12 @ 11:55:52
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0