källarrensning

Jag har blivit inspirerad att åter ta tag i källarröjning. Nu är jag inne på rond tre. Finlir.

Hittar mina gamla samlingar:
- servetter
- bokmärken
- klistermärken

Min hamster till svägerska har gjort sej av med sin servettsamling. Så jag borde följa efter. Kan hon så borde jag definitivt också kunna. Men...det känns så hjärtlöst. Mina fina servetter. Och kanske något av barnen börjar samla.  Tänk att få lägga mammas gamla servetter till samlingen.

Skollådan var redan ordentligt röjd. Kvar finns bara ettans matte- och svenskabok, en kartbok och första engelskaboken.

En låda full med starlettidningar. Men dem ska jag spara. Minns att det var jättekul att läsa mammas gamla tjejtidningar som tonåring. Med alla förlegade skönhetstips.

Och böcker, böcker, böcker. Som ska sättas in i den nya bokhyllan. Och det som inte platsar där får inte vara med längre.

Röjningen fortsätter imorgon. Minst en hylla till ska bort, har jag tänkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0