kravmärkt dröm

I min mycket spännande dröm (på gränsen till otäck) dök det plötsligt upp en professor som tog mej med och började förhöra mej om hur vi skulle rädda miljön för framtiden.

- Nämn några sätt som människan påverkar miljön negativt, förrutom genom aktiviteter som innebär ökat koldioxidutsläpp.

Knivig fråga...allt som jag kom att tänka på hade med det att göra.

Till sist kom jag på:
- Giftbesprutning av maten.
- Du köper väl inte konventionellt odlad mat, sa han och spände ögonen i mej.

Sedan vaknade jag.

Det kanske var mitt samvete som talade till mej...
Men kravbananer kommer jag aldrig att köpa. De smakar för mycket banan


Kommentarer
Postat av: Miranda

Men, det är ju det som är så bra med kravbananer! Smaken alltså. Förutom att det är bättre för miljön. :)

2007-10-14 @ 12:27:45
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: malve

Jag gillar inte banansmaken...vill helst ha nästan mogna bananer. Sonen är likadan.

2007-10-14 @ 14:44:15
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0