kvällssnack

Jag gör som igår, tar med mej boken och kryper ner i sängen.
Jag är fortfarande trött. Men på ett skönt sätt nu efter Yogan.

Nu börjar jag få kläm på rörelserna, så det börjar bli lättare att fokusera inåt.
Fast jag tycker att andningen är jättesvår. Det kommer väl efter hand, kanske.

Tänkte över mina dagar en gång till. Kom överens med mannen om att han får hämta på dagis ett par dagar i veckan. Det gör ju ingenting om de går itill fyra ibland. Så får jag tid att komma i fas med mej själv igen.

Har också gått och tänkt på nästa vecka. Om jag ska åka till stugan. När jag tänker på dagarna känns det självklart. Men nätterna...alldeles ensam...lite läskigt. Men min man har lovat att komma och hämta mej om jag vill hem. Inte mitt i natten då, men nästa eftermiddag.

Tänk, flera dagar där jag kan följa min egen rytm. Får sova hur länge jag vill. (Även om jag får sovmorgon här hemma så vaknar jag ju när första barnet vaknar.) Kan bara vara. Utan några tider. Jaaa, jag måste absolut åka!
Vågar jag inte sova får jag väl ligga och läsa hela natten och sova på dagen...

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Härligt att få följa sin egen rytm. Det skulle jag vilja göra nu.. när jag står i flyttkartonger upp till öronen. Men snart... så kan jag vila mig ett tag.

2007-10-22 @ 23:50:12
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Du är ju inne på slutspurten nu...heja på ! :)

2007-10-23 @ 12:17:45
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0