läxstress

Sonen har två läxor per vecka. En matteläxa och en läsläxa.
Vi, eller jag då, delade upp den så att jag ansvarar för läsläxan och mannen för matten.

Det gick bra till en början. Men nu har de fått en bok där man ska skriva i varje gång man läser med sitt barn. Och helst ska barnet läsa varje dag (utsedd bok eller något annat).

Men jag pallar inte. Blir superstressad av att bokföra aktiviteter.
Så nu har vi bytt. Jag tar matteläxan. Som vi kan göra på helgen.
Mannen ansvarar för läsläxan. Det betyder ju inte att inte jag kan sitta med sonen,
men mannen ska se till att det blir läst.

I tisdags fick sonen hem en ny bok.
Han läste den för mej i tisdags.
Och hur många gånger har han läst efter det?
Ingen!
INGEN!

När jag lämnar ifrån mej kontrollen så måste ju någon annan ta över.
Det är jag som lämnar och hämtar på skolan.
Så jag får ta kontakten med fröken.
Då vill jag att läxan ska vara i ordning.
Kanske inte varje dag, men de flesta.

JAG ORKAR INTE!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0