medveten närvaroplan

Jag måste tänka igenom vilka uppgifter i medveten närvaro som jag ska göra den här veckan:

Meditation
1 gång/dag
Det här är vill jag verkligen göra, och det känns bra, så det ska jag fortsätta med.

Andrum 5 min
3 ggr/dag
Det här har varit väldigt stressande. Det tar bara fem minuter, men att få till tre gånger varje dag har varit jobbigt.
Men när jag väl sätter mej med det så känner jag att jag är stressad, och andrum får mej att slappna av.
Jag tror att jag ska använda det som ett verktyg för att finna lugn, istället för ett måste. Alltså, när jag känner mej stressad eller orolig så ska jag sätta mej en stund med detta.

Medveten närvaro i vardagen
Det här tror jag är viktigt för att minska stressen. Att kunna fokusera på det jag gör just nu. Så det ska jag fortsätta med. För som jag läste i någon bok, om man ska ha nytta av det när det behövs så måste man träna i vardagen.

Dagens negativa känsla
Det här skippar jag!

Promenad med medveten närvaro
När jag väl tog mej över ångesttröskeln så var det ju jätteskönt. Men varje dag är väl lite väl ambitiöst.
Men de dagar som jag inte styrketränar vore det ju bra om jag går en promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0