packlista - böcker

Jag har börjat planera vad jag ska ta med mej till stugan.

Det blir många böcker, för jag vill ju inte riskera att stå utan. Den senaste tiden har jag inte läst så mycket, men där finns ju inte så mycket att göra.

De här böckerna kommer jag att ta med mej:

Den tatuerade flickan av Joyce Carol Oates (den håller jag på att läsa)

Den tatuerade flickan

Vart du än går är du där av Jon Kabat-Zinn (den håller jag också på att läsa)

Visa

Mandelträdet i din trädgård av Thich Nhât Hanh

Omslagsbild: ISBN 9789197387712, Mandelträdet I Din Trädgård : Uppmärksamhetens Under

Fyrväktaren  av Jeanette Winterson

Omslagsbild: ISBN 9789170280986, Fyrväktaren

Det här är inte jag - en dokumentärroman av Eva F Wahlgren

Omslagsbild: ISBN 9789173550079, Det här är inte jag - en dokumentärroman

Gryning över Kalahari : hur människan blev människa av Lasse Berg

Omslagsbild: ISBN 9789170372995, Gryning över Kalahari : hur människan blev människa

En given väg av Patricia Tudor-Sandahl

Omslagsbild: ISBN 9789146214205, En given väg

Slow : lev livet långsamt av Carl Honoré

Omslagsbild: ISBN 9789170280535, Slow : lev livet långsamt

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Låter som en bra tanke att ta med massa böcker. :)

Har inte läst nån av de du skriver om. Känner att jag borde vidga mina vyer lite så kanske ska ta och läsa nån av dom. "Det här är inte jag" låter som en jag skulle gilla.

Kram och sov gott!

2007-10-27 @ 22:19:32
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

Recensioner kommer senare :)

2007-10-28 @ 08:18:47
Postat av: Miranda

En given väg läste jag för några månader sedan. Jag tyckte jättemycket om den, den passade i mitt liv just då. Slow har jag köpt och börjat på, men inte kommit längre än så. Den väntar fortfarande. Tror en massa på den i alla fall. Annars var det flera i din lista som verkar intressanta. Hoppas på att läslugnet ska infinna sig snart...

Lycka till idag. Det går säkert jättebra.

2007-10-28 @ 14:21:07
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: malve

Vad bra att du tyckte om den, jag tycker också att den verkar bra. Jag har nog bara inte fått ro att läsa på sistone, det har varit lite mycket runt omkring...

2007-10-28 @ 19:07:11
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0