säkerhetsbeteenden

Det var länge sedan jag aktivt tänke på mina säkerhetsbeteenden men nu har jag blivit inspirerad att fundera över dem igen. Jag har ständigt en polis i bakhuvudet som kontrollerar att jag inte lägger mej till med nya. Men hur är det med mina gamla invanda?

Säkerhetsbeteenden

Alltid:
- går på toaletten innan jag går ut
- har toalettpengar med mej när jag åker till stan / handlar
- planerar min tid utanför hemmet efter var det finns toaletter
- placerar mej nära dörren i ett rum med mycket folk
- dricker bara kaffe om jag kan vara tre timmar hemma efteråt
- använder binda när jag åker bil med kompisar
- har mobilen med mej* (fast ett par gånger har jag haft på känn att batteriet varit slut, men inte tittat efter)

Aldrig (numera)
- har med en påse ifall jag mår illa
- går på toaletten 2-3 ggr innan jag går ut
- har en back-up som kan komma till undsättning när jag är ute och kör
- har mobilen med mej så fort jag går utanför dörren
- har vatten med mej i bilen
- och så hade jag diverse grejjer för mej när jag var jätterädd för att jag skulle svimma.

* De flesta har ju mobiltelefonen med sig jämt. Och det är ju okej. Men för mej blir det ett problem eftersom jag skulle må jättedåligt om jag kom på att jag glömt den hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0