sjukskrivningen

Tycker du att det är jobbigt att vara sjukskriven och inte jobba, frågade läkaren igår. Jag tänkte en stund. Och svarade nekande. Jag skäms inte längre för att jag går hemma. Står för det inför bekanta och på dagis och så. Tycker inte det är jobbigt att stöta på folk på stan dagtid.

Men när jag tänker lite närmare på det så känns det inte okej inför mej själv. Det är nog därför jag har så svårt för att bara vara. Jag känner att jag hela tiden måste jobba på att bli bra. Jag kan ju inte bara gå hemma och dra. Varje dag måste jag göra någonting för att komma närmare mitt mål. Om än bara skriva ett analyserande inlägg här.

Det är väl den tanken som stressar mej. Att jag måste göra rätt för mej för att förtjäna min sjukpenning.

Fast nu har jag läkarordination på att vila och bara vara...måste bara inse det själv också...

Kommentarer
Postat av: Xena

Tack för dina ord.
Jo det gick väl ganska bra *tror jag*
Lätt att sitta där o bli positiv men sen när man kommer hem så sjunker man igen.
MEN har iaf sagt ifrån att jag INTE tänker baka bröd idag inför att jag ska va borta ngr dagar.
Familjen dör inte av köpebröd.
men det tog emot att säga stopp.. Visst är man löjlig egentligen.
Har så stora egenkrav att man inte ser ngt annat.
Men nu är det försent att baka iaf..
Såg tvätthögen.. Tror du jag lät den ligga.
Nope icke sa nicke... Vek och la in i skåpen.. Hela attans lasset.. Man är helt klart DD *dumduktig*
Stor styrkekram till dig tills jag är tillbaka..
XENA

2007-10-16 @ 15:06:46
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: malve

Bra! Jag har precis lyckats göra mej fri från hembakstvånget. Men jag har alltid jäst hemma...
Ta hand om dej nu!

2007-10-16 @ 20:22:05
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0