skönt trött

Efter Yoga och dusch är jag totalt avslappnad. Och trött.
Idag hängde jag med bättre i rörelserna och kunde fokusera mer på mitt inre och andningen.
Så här efteråt känns det jätteskönt.

Fuskade med en binda idag så jag hade ingen ångest. Ska vara lite snällare mot mej själv i vissa sammanhang. Jag behöver inte alltid vara så himla duktig och sträng. I kontrollerad form kan det ju vara ett sätt för mej att göra saker utan att trötta ut mej helt. Helt enkelt få må bra.
Och jag är ständigt på min vakt mot mina säkerhetsbeteenden så det är nog ingen risk att det sprider sej.

På tal om säkerhetsbeteenden så har jag nu bara ett kvar när jag sover ensam. Och det är nattlinnet (ifall det skulle börja brinna så är jag klädd...). Resten har jag jobbat bort nu när jag varit själv ganska mycket.
Det känns bra.


Kommentarer
Postat av: Ananasens

Tycker jag du gör helt rätt i att inte alltid i alla lägen utsätta dig för jobbigheter. Kan däremot vara viktigt att veta ATT det är ett kontrollbeteende. Men det verkar du veta. :)

Kram & Sov Gott!

2007-10-08 @ 22:37:26
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

Ja, det är skönt med någonting som jag kan ta till för att slippa ångesten, men jag är verkligen sparsam med att använda det...
kram:)

2007-10-09 @ 08:38:08
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0