stugan

Tänker fram och tillbaka på det där med några ensamma dagar i sommarstugan.

När jag tänker på all tid jag får för mej själv, inga tider att passa o.s.v. så känns det härligt. Jag tror inte att jag kommer att sakna mänsklig kontakt. Kan tycka att det är rätt skönt att få vara ifred ibland.

Mörkret skrämmer mej inte heller. Inomhus är det ljust och tryggt.

Det som skrämmer mej är jag själv. Ensam i ett hus utan någon möjlighet att ta mej därifrån till någon jag känner. Tänk om jag blir galen? Tänk om jag får för mej att jag inte vill leva längre?
Jag vet ju egentligen att ingenting kommer att hända. Det är bara tvångstankar. Men ändå...

Sedan är jag rädd för att det ska bli inbrott. Ingen bil står utanför som visar att det är bebott. Men på de femton år som vi har haft stugan har det inte skett några inbrott. Varför skulle det göra det just nu? Och händer det så händer det...

Tänk om det knackar på dörren. Vad gör jag då? Vågar jag öppna?

De här dagarna i stugan kommer att vara ett bra tillfälle för mej att utmana mina tvångstankar.
Kanske gör att jag vågar lita på mej själv igen. Att jag inser att jag kan klara mej ensam.

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack :-) Jodå jag har nog lyckats peppa mig själv här under kvällen. Man måste som sagt var våga. Så nu får det vara slut med grubblerierna. Nu kör jag på det jag tidigare bestämt!
Ha en trevlig kväll!

2007-10-24 @ 21:15:22
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: Luna

Om det nu blir av så kan du ju sova med en massa lampor tända, kanske maschaller utanför stugan.

Galen blir du säkerligen INTE! Lite rädd kanske, eller så blir du inte rädd alls och då kanske du du blir världens stoltaste sedan.

2007-10-25 @ 07:18:24
Postat av: malve

Jag tror ju att det är bra för självkänslan. Att bevisa för mej själv att jag klarar det.
Maschaller var en bra idé. :)

2007-10-25 @ 08:24:16
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0