vem gör vad?

Dottern hade för små skor.
Båda hennes föräldrar var närvarande när skor och fötter mättes.
Föräldrarna konstaterade i samförstånd att skorna var för små.

Vem köper nya skor?

Inte hennes pappa iallafall.
Konstaterar jag efter en tids väntan.

Idag föll jag till föga.
Dottern ska ju inte behöva gå i för små skor...
Köpte ett par på hemväg från stan.

Ett par lila. Med glitter. Diamanter. Och blommor på sulorna.
(De enda som fanns i rätt storlek...).
Dottern strålade av glädje.
Och syskonen strålade ikapp.
Utan ett uns av avundsjuka.

Mina fina barn.

Men varför är det automatiskt jag som ska fixa alla inköp....?

Kommentarer
Postat av: Di

Mmm..mamma..förståss..vi är bra på just att vara omtänksamma och uppmärksamma..på det som behövs..Men vad bra att du gjorde det iallafall, fast du önskade kanske att någon annan gjort inköpet? Du beskriver glädjen så bra, kan du också känna glädjen över att du kan köpa glittriga skor till din dotter och dina barn blir så glada..allihop? Du är den mamman dom har, och du är fantastisk! Utan dej skulle det inte alls vara lika bra, inget krav så, utan bara för att du är den fantastiska mamma du är :) Kram och ha en skön kväll!

2007-10-08 @ 20:05:51
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Jag ska försöka tänka lite mer så...kram:)

2007-10-08 @ 21:21:59
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0