ändrade planer

Idag tänkte jag vara sjuk. Är förkyld och lite hängig. Ingen fara egentligen, men jag tyckte att det kunde vara trevligt med en sjukdag. Det drabbar ju ingen annan än mej själv. Jag är ju ändå hemma.

Mannen lämnade barnen på morgonen. Efter lite support från min sida (efter att han hade bett snällt...) kröp jag tillbaka ner i sängen. Läste lite och tänkte sova en stund till.

Som en blixt från klar himmel slog tanken ner. Gympa! Idag! Skit oxå!

Masade mej upp och ringde till dagis. Jodå, de skulle iväg med buss idag till stora gympahallen i stan.
Lappen kom upp i torsdags men vi åkte till bibblan efter dagis, så det hade jag ju glömt.

Tio minuter kvar till samling. På med kläder. Packa väskan. I väg med bilen.

Puh, vilken tur.

Men nu känns det inte lika roligt längre med en sjukdag. Nu när jag har varit ute och flängt.
Tog förresten bilen bara sådär. Och det var ju bra!

Kommentarer
Postat av: maria

Det var väl urbra att du bara tog bilen sådär utan att Förstår att det inte känns lika längre med detta med sjukdag!!! Du kan ju ta det lugnt idag i alla fall! Kramar

Postat av: Erik

Jag håller på att bli sjuk på riktigt jag istället
:(
Svar på din kommentar: Nja, va nog en blandning mellan för höga förväntningar och att den faktiskt inte höll samma humorklass som dom andra. Men dina barn blir säkert nöjda :)

2007-09-03 @ 10:01:06
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: Di

Jamen nu kom det redan..bara måndag! Du tog ju bilen utan tvekan! Vad roligt! Ta sjukdag en annan dag istället :)Kram och ha en underbar dag!

2007-09-03 @ 11:29:19
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

Tack! Ska vila en stund nu. Ja, det kändes skönt att kunna ta bilen utan en massa oro!
kram:)

2007-09-03 @ 13:13:44
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0