bra-tack-hjälp

Just nu känns allt väldigt positivt. Till och med bilkörningen. Jag känner ett sug efter att utvidga mina zoner. Härligt!

Det gick jättebra att köra över Ölandsbron idag. På hemvägen fick vi vända för jag glömde min väska (tur att det var jag som glömde...var ångestsnurrig i huvudet och hade nog exploderat om det varit mannen), och ångesten som jag kände då la sej när vi vände hemåt igen och var borta när vi närmade oss bron. Det oväntade är jobbigt att hantera. Idag var det 90km/h över bron, och det är extra skönt när jag kan gasa på. Trycket på gaspedalen lindrar känslan av att sitta fast.

Kalaset var trevligt. Minstingen ramlade och blödde näsblod, annars var det inga problem med barnen. Det är så skönt att sonen har lugnat ner sej lite. Nu är det kusinerna som är vildast.

Bra
- jag tog mej tid för kroppsskanningen
- jag tog mej tid för medveten disk
- jag utmanade ångesten och tog en svårare väg än jag tänkt till mamma

Tack
- tack för livet
- tack för att jag älskar
- tack för att jag är älskad

Hjälp
- hjälp mej att våga
- hjälp mej att lyssna
- hjälp mej att säga nej. till andra och till mej själv.


Kommentarer
Postat av: Luna

Härligt att höra! Jag gillar jämnt att köra bil, men särskilt när jag har ångest känns det som en medicin. Man fokuserar på något helt annat och man rör sig genom landskap.

2007-09-16 @ 22:47:52
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: maria

Godmorgon! Så skönt att det gick bra!!! Jaha, vilda kusiner... Det hade jag med som barn:))
Ha en bra dag, vännen! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0