helgens framsteg

Idag regnar det, så vi tog bilen till dagis o skola. Sonen tyckte att vi ska åka bil varje dag, så att jag får öva mej på att köra. Bra försök...

Jag var ute och gick en knapp halvtimme igårkväll. Det kändes inte så bra. På Öland gick det ju hur bra som helst att gå ut och gå. Var det för att det var på landet, eller kanske för att hemmamiljön är ångestbetingad. Kanske en kombination.

Måste ju berätta hur bra bilkörningen gick också. Jag körde motorväg och över bron både dit och hem. Och det kändes faktiskt okej (inte helt bra alltså...).

Just nu kommer framstegen naturligt, utan det där stressande KBT-upplägget. Behöver inte någon som pushar mej. Det känns skönt.

Idag blir det städning, handling, kroppsskanning och lite bokläsning om det hinns med.
Ska bjuda på paj och glass ikväll. Snabbt och enkelt.

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Visst är det konstigt att samma sak kan vara så mycket jobbigare på annan plats?
När jag började träna mig att gå i affärer fanns det några som kändes helt oöverkomligt att gå in i, medans andra gick bra. Man undrar hur hjärnan fungerar vissa gånger. :)
Ha en bra dag i regnet!

2007-09-10 @ 08:43:27
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Erik

Det är alltid lättare att promenera där man själv inte bor, typ på landet eller i en annan stad osv. Skönast på landet dock, där det är lugnt och fridfullt!
Jupps, pensionärsvarning på mig då ^^

2007-09-10 @ 09:10:37
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: malve

Ja ibland blir man lite trött på sina egna tankar. suck!

2007-09-10 @ 09:24:52
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: maria

Godmorgon! Jag säger som Ananasens, konstigt är det... Men jag har en teori... Jag hade jättesvårt att gå i affärer på hemmaplan men lättare på främmande orter, ja, snurret och balansen var lika på alla håll men ångesten inför att snurret skulle sätta igång eller att man skulle se hur jag kan vingla till osv, det var lättare på den främmande orten... Jag tror att man är mer sårbar i sin "egen" butik... Ha nu en bra dag!!! Kramar

Postat av: malve

Ja,så kan det nog vara. Fast för mej är främmande butiker otäcka eftersom jag måste ha full koll på vägen ut, om det finns toalett o.s.v.

2007-09-10 @ 10:44:07
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0