ja må han leva

Nu får snart mannen gå och lägga sej igen. Han fyller år idag, men hade inte ro att ligga kvar tills alla barnen hade vaknat. Ja, jag gick ju upp med sonen vid sex (fast han väckte mej en halvtimme tidigare).

Funderade lite mer på det där med alla måsten. Medveten närvaro är ju någonting som jag verkligen vill göra, och som jag tror att jag kommer att må bra av. Jag är ju nästan aldrig i nuet, alltid någon annanstans i tankarna. Det kan kanske hjälpa mej att komma vidare i panikträningen också. Och jag är ju så stressad. Ska jag klara av arbetslivet så måste jag ju få ner stressnivån. Jag ska läsa den där boken så att jag får veta mer, och sedan känna efter ordentligt! Ingen oro för det här nu! Det finns inga krav, mer än de jag ställer på mej själv. 

Nu är det dax för födelsedagsuppvaktning.

Kommentarer
Postat av: maria

Godmorgon! Ha ett trevligt födelsedagsfirande hos er!!! Kram!

Postat av: Nina på Johangården säger

Du har många bra tankar och jag går hit varje dag och får mig en tankeställare jag med. Det är bra. Leva i nuet är svårt... det vet jag... men det ska gå att lära sig och jag tränar varje dag. Hoppas det går bra för dig också att hamna i just "nuet". Ha en härlig dag med firande och vila, i nuet. Kram

2007-09-01 @ 09:34:49
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Maria

Medveten närvaro låter himla intressant, bra att vara i nuet. Själv är jag nästan alltid någon annanstans än just i nuet... Hoppas ni får en härlig dag med födelsedagsfirande och mys. Kram

2007-09-01 @ 12:11:52
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: malve

Tack! Hitills har det mest varit städ.
Nina, tack för det. Det var roligt att höra. Själv tycker jag att jag oftast är ganska virrig...
kramar till er alla:)

2007-09-01 @ 12:51:06
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0