pippi låmplump

Två stycken Pippi har vi haft här i kväll.
Imorgon är det Astrid Lindgrenfest på dagis. I vanliga fall brukar jag sy ihop något. Men idag slog jag på stort och svängde in på Coop efter dotterns dans och köpte dem varsen Pippidräkt.

Jag svängde in på Coop...så gött att kunna skriva så.

Mannen blev försenad från jobbet så jag fick ta båda tjejerna med mej till dansen. Men det gick ju bra. Jag körde trafikljusvägen, som jag tänkt. På hemvägen stannade vi alltså på Coop och handlade. Hade ingen ångest alls i affären!!! Tänkte faktiskt inte alls på det. Och då var jag ju ensam med två barn.
Bilkörningen kändes lite jobbig, men inte alls som jag hade sett framför mej innan (som vanligt...).

Imorgon blir det en stadstur till. Fast nu höll jag på att hamna i den gamla stressfällan. Det var ett tag sedan jag var på stan och således finns det en hel del som ska införskaffas. Och så kände jag att jag ju vill hinna med så mycket som möjligt... Men så kom jag på mej själv och stoppade tankarna. Jag kan ju åka till stan nästa vecka också. Bättre att ta ett par affärer åt gången. Så nu har jag bestämt mej för Åhléns och Lindex imorgon. Det får räcka. Känns det bra så kan jag ju såklart gå i några affärer till, men jag behöver ju inte stressa upp mej i förväg med en hel att-göra-lista (mental).

Och så var det ju det där paketet. Konstigt nog känns det jobbigare att tänka på att åka och lämna det än att åka till stan, trots att det är samma sträcka och jag kan parkera på samma ställe. Har funderat lite på varför och kommit fram till att det kanske är för att bussgodsinlämningen ligger vid bussterminalen (konstigt va?) och det var där jag fick min jättepanikattack förra året.

Har bestämt mej för att ta affärerna först och sedan lämna paketet om det känns bra. Helt enkelt lura mej själv lite så att jag inte behöver ha ångest för det där. Går det inte så får min man åka in med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0