positivt med träning


Regelbundenhet
Min styrketräning har blivit en regelbunden aktivitet som är i princip ångestfri.
Jag har inte tänkt på det  tidigare. Men så är det.
Dessutom känns det som ett bra sätt för mej att vänja mej vid regelbundna tider.

Andningen
Kanske inbillning, men jag tycker att jag har fått bättre kroppshållning.
Och även om skillnaden på magen inte är så himla stor så känns det så iallafall.
Med helt otränade magmuskler har jag nog gått och hållt in magen ganska ofta.
Med påföljden att jag andats fel.
Nu har jag börjat andas mer med magen. Kroppsskanningen och andningsmeditationen har väl gjort sitt också. Jag har blivit mer medveten om kroppen och andningen.

Viljan
Det var väl den som ställt till det lite för mej innan i min panikångestträning. Samtidigt som det hjälpt mej.
Det där "kom igen nu...." och så gör jag det. Nu har jag tappat den. Eller så orkar jag bara inte.
Men viljan kommer tillbaka i träningen, har jag märkt.
Sit-ups (med någon slags luftkudde i svanken) ska jag göra tre gånger max.
Idag började orken svika runt 25, men jag gjorde ändå 50. Och sen 30 de andra två gångerna.

Normala kroppsreaktioner
Jag lär mej hur kroppen reagerar när man tar i, är uppe i varv, blir trött.
Jag har tolkat alla kroppsliga förändringar som början på en panikattack. ¨
Ibland har jag kanske bara cyklat lite fort. Och så har en attack triggats igång.
Nu håller jag på att lära om kroppen. HItta tillbaka till det som är normala förändringar.


Och så lite annat smått och gott som inte har med panikångesten att göra: lite muskler är ju aldrig fel,
och sexlivet blir ju bättre när man trivs med sin kropp.


Kommentarer
Postat av: Di

Malve klockren sista kommentar..;) keep on girl..säger jag bara! Kram :)

2007-09-26 @ 18:10:17
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Miranda

Jag blir verkligen inspirerad att träna när jag läser det du skriver. Det är på gång, har känt ett tag att jag vill och behöver. Inte för att det skulle göra något för mitt sexliv förnärvarande, men som en investering för framtida äventyr kanske... :D
Kram :)

2007-09-26 @ 23:08:39
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: malve

Jag gick och tänkte på det rätt länge. Fick överta min systers träningskort efter jul (med paus) men det var först för en månad sedan som jag verkligen kände att NU. Nu gör jag det. Heja på!:)

2007-09-27 @ 09:06:14
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0