sån är jag som förälder

Gjorde ett test i Aftonbladet om vilken föräldratyp jag är.
Lite knasiga frågor, men visst blev svaret korrekt, om än ganska så skruvat.
Brorsan litade mer på mina råd än på BVC. Alla jag känner har frågat mej om föräldrapenningen. Och visst har jag plöjt Anna Wahlgren. I god tid innan förlossningen. Hoppas dock att jag inte varit någon messersmith. Har aldrig prackat på folk goda råd eller så...för det som är sanning för mej behöver ju inte vara det för min vän...
Men jag har tyckt att det varit vikigt att tänka igenom och diskutera olika "uppfostringsmetoder", viktigt med säkerhet, o.s.v. Hade sådan tur att mina två dagiskriterier fanns på samma dagis: närhetsprincipen (att gå tillsammans med barn i samma område) och syskonprincipen (att det känns viktigt att ha en gemensam uppväxt som syskon).


Präktiga föräldern lämnar inget åt slumpen

Järnkoll på allt från amning till bästa dagiset

Präktiga föräldern kan nog allt. Vid vecka 11 i graviditeten läser du och din partner in er på förlossningens olika stadier.

I 24:e veckan kan ni redan allt om olika sömnmetoder och har bestämt er för vilken som är den bästa. Ni provkör alla vagnar, inreder barnrum på det bästa sättet, väljer rätt dagis när barnet är nyfött, vrider, vänder och tänker på allt. Inget lämnas åt slumpen. I era bästa stunder är präktiga föräldraparet perfekta att använda som en slags familjens Nationalencyklopedi - ni har svar på allt. I era värsta stunder är ni bara jobbiga besserwissers.

Läser: Allt: Anna Wahlgren, tjocka översiktsböcker om barnets utveckling, "Lek med din baby - 250 lekar som främjar barnets utveckling" och mycket, mycket mer.

Pratar dig varm för: Barnprylar som fått gott resultat i Råd och Röns tester.

Skulle aldrig: Köpa babylarm med webkamera. Så dyrt och onödigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0