tanka(r)

Nu ska jag gå och hänga min tredje maskin tvätt för ikväll. Man byter vattenledningarna i området så 7-16 kan vattnet stängas av utan förvarning. Så dagtid går det ju inte att tvätta nu.
Jobbigt att bara kunna tvätta kvällar och helger...fast det är ju precis som när man jobbar.

Känner mej utvilad efter helgen. Har fått ny kraft. Känner lust. Måste bara tänka på att inte göra av med allt på en gång. Utan hushålla med krafterna. Fylla på mer under tiden. Istället för att köra på tills det tar slut.

Det har varit lugna dagar. Förrutom sonen som var uppspelt och tokbråkig hela helgen. Suck!
Jag har läst nästan två böcker, varit ute på promenader (utan ångest) och till och med hunnit med en kroppsskanning.
Körde ut övriga familjen, la mej på soffan och satte på CD:n. Det krävs nog lite övning, om man säger så. Man ska fokusera på en kroppsdel i taget. Hur det känns... Jag var helt fokuserad från tårna upp till vänster knä. Sedan fladdrade tankarna för att vara fokuserade stundvis, och i slutet var jag totalt väck, hörde knappt vad som sades. Men det var ändå skönt och rofyllt.

Övade också när jag diskade, både igår och idag. Det gick väl hyfsat. Men det är lätt att associera sig på villovägar.

Tycker hittills att det känns jätteskönt efteråt. Jag har ständigt tankar som surrar i huvudet. (Fast det har väl alla...) och det var skönt att slippa det för ett tag. Jag har använt tankarna som ett säkerhetsbeteende för att fly från mej själv, tror jag. Och det har lett till att jag ständigt tvingar mej att tänka på specifika saker. Planerar, räknar, fantiserar, ältar...

Nu ska jag hänga tvätt och sedan gå och lägga mej. Imorgon börjar måndagssnurret igen. Och jag ska ha klädparty på kvällen. Med fjorton gäster. Hua! Risk för att energin tar slut där, tror jag...

Kommentarer
Postat av: Miranda

Det låter som en fin helg, skog och hav... Det skulle jag behöva också. Tänker när jag läser det du skriver att jag nog gjort tvärtom, seglat iväg i ingenting i tankarna. Men också för att fly.
Hoppas det går bra med klädpartyt imorgon, och energin.

2007-09-09 @ 23:21:35
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com
Postat av: malve

Det konstiga är att jag inte vet vad det är jag flyr ifrån, egentligen. Kanske bara är rädd...?
Tack. Ska ta det lugnt ikväll. Hoppas jag.

2007-09-10 @ 09:27:19
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0