tjejsnack v.35

Nu har jag gått med i Tjejsnack. Jag tänkte att det kan vara ett bra sätt att klura ut lite vad jag tycker. För i många frågor har jag helt glömt bort vem jag är och var jag står. Ska bli spännande!


Vecka 35
Musik

  • Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
    Jag lyssnar nästan aldrig på musik nuförtiden. Vande mej av med det när vi fick vårt andra barn. Det är svårt att ha koll på vad som händer om man har musik på, tycker jag. Nuförtiden blir det det mannen sätter på ibland på kvällarna, eller radion när jag kör bil.

    Om jag ändå skulle trycka in en CD så blir det något med rock, jazz, någon "sing&songwriter". Det viktigaste är rösten, känslan och texterna.
    Counting Crews, Van Morrison...äh, jag kommer inte på fler och jag orkar inte gå och kika i CD-hyllan. 
    I MP3-spelaren har jag bl.a. Green Day. Den använder jag typ aldrig.

    Delar nog in musiken i slit-och-släng och kvalitet. Jag kan tycka att det är trevligt att tralla med i radions truddelutter, men om jag själv får välja så vill jag ha musik med mening och känsla.
  • Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? 
    I tonåren lyssnade jag på Ulf Lundell, Bruce Springsteen, diverse svenska artister (Magnus Johansson, Dan Hylander, Toni Holgersson...),  the Clash.
    Inga kvinnor??? Minns inte...
  • Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
    Den här var enkel. Jag får ont i huvudet och mår illa av Neil Young. Tom Petty gillar jag inte heller (förrutom ett par låtar som är bland de bästa jag vet). Och så ogillar jag all musik med nödrim.
  • Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
    De bästa artister jag har sett live har jag redan skrivit om.
    Jag skulle gärna se Robbie Williams. Och kanske Bruce Springsteen igen.
  • Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
    Hmmm...nej inte vad jag minns. Och det finns ingen jag skulle vilja ha heller. Tycker inte att det är särskilt viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0