ekonomistress

Nu får jag superångest över våra renoveringsutgifter! Renoveringskontot är tömt - pengarna gick åt till inglasningen av altanen. Jag gillar inte att ha noll kronor på det kontot!!!! Dessutom har vi beställt markiser som kommer om ett par veckor. I min renoveringsbudget hade jag räknat på att maken skulle glasa in i sommar = juni eller juli, så nu har vi inga cash att betala markiserna med. Nu måste vi sälja fonder.

Bara tanken får ångesten att krama åt, och jag får en stark impuls att försöka spara ihop till markispengarna. Om vi gnetar med maten, väntar med ett par småinköp (måste sonen ha nya gympadojjor just nu???) och är allmänt snåla så kanske...

Puh! Stressigt värre. Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun och inte få återfall i snålstressträsket! Pizzakvällen var ju en bra början...

Och dessutom vill jag ju inte börja få tankesnurr på det här nu...så nu blir det medveten närvaro för hela slanten...uppmärksamma...acceptera...och fokusera på nuet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0