iris johansson

Här är böckerna som jag tänkt skriva om länge nu, men som varit så omvälvande att jag inte lyckats få tankarna på pränt. Jag tänkte prata om det på terapin i eftermiddag, så jag får göra ett försök nu.

Iris Johansson: En annorlunda barndom



Det här är en självbiografisk bok om Iris autistiska uppväxt. Iris har inga känslor och växte upp utan någon djup kontakt med "vår verklighet".  Förrutom en fantastisk beskrivning av autism ger också hennes sätt att se på världen flera aha-upplevelser. Hon har växt upp opåverkad av alla föreställningar och normer som vi normalt införlivas med från födseln.

Rekommenderas varmt!!!!

Efter att ha läst den här gick jag in på Iris hemsida och beställde hennes böcker om Utbrändhet och Anpassning.

BokomslagBokomslag

Jag läste de här böckerna precis i rätt tid, tror jag. Jag hade redan börjat jobba med mina måsten och vad som styr mina val i livet, och här får jag hjälp med att fördjupa tankarna, och en bekräftelse på att jag är på rätt väg.

Mina tankar får jag utveckla senare, för nu är jag hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0