använd eller släng

Nu har jag tagit i med hårdhandskarna mot mej själv. I förrådet hade jag en hel bananlåda full med fina burkar som sparats för en eventuell flytt till ett äldre hus. Först tänkte jag undanta dem från min regel (de är ju så fina), men idag ändrade jag mej. Så nu står de ovanpå köksskåpen.

Mannens samling årgångsglöggflaskor åkte ner i källaren och efter att ha använt lite kvinnlig list insåg han att de ska lämnas till återvinningen. Idag gjorde jag i ordning en hylla i källaren för hans whiskysamling (ytterligare en kartong mindre i förrådet). Jag vet inte vad det är med den mannen och flaskor...

Farmors gamla tallrikar sitter nu på köksväggen, lekrummet har fått en spegelvägg och matberedaren har fått en egen plats i ett köksskåp (konstigt nog använde vi den aldrig när den stod i förrådet).

Mitt fina, halvrenoverade skrivbord ska inte säljas utan bli datorbord (så nu måste jag göra i ordning det). Skönt att vi äntligen bestämt oss! Sedan är det bara en lampa och en utdragsfåtölj som inte fått sitt öde bestämt än.

Äntligen ser jag slutet på detta eviga källarröjande. Om nu bara min man får tummen ur i sin hobbydel....


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Kan du inte sparka mig lagom hårt i rumpan så att jag också kommer igång att röja... tre fjärdedelar av garaget är fullt med sådant som någon trott att det har varit bra att ha. Ingen har dock använt sakerna.

2008-02-17 @ 22:12:34
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Emma

Hehe, känner igen det där. Man sparar en massa saker som man KANSKE behöver längre fram, eller för att det är ett minne eller så har man en annan ursäkt till att inte slänga sakerna.

Men det är ju skönt när man väl rensat klart! =)

2008-02-17 @ 22:28:53
URL: http://rocki.blogg.se
Postat av: den moderna munken

Först trodde jag att jag missat något, men sen förstod jag att det var "använd eller släng" som var regeln. Bra regel :). För mig brukar det oftast bli släng i sådana fall. Men det är ju bra om man har fina saker som man inte törs använda utan ska spara till något speciellt tillfälle. Då är det ju verkligen bättre att ANVÄNDA. Då känns det lite lyxigt.

2008-02-19 @ 13:54:18
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0