eftermiddagen

Sonen har ateljé på fritids idag, så jag hämtar inte barnen förrän vid fyra.

Funderar på om jag ska ägna eftermiddagen åt att:

- sortera mina pärlor i asken jag köpte på Ikea igår
- sitta i solen och njuta
- meditera
- klippa äppelträdet
- rensa i källaren
- skrapa trappan (inne)
- läsa en bok

Det känns toppen att jag är sugen på mycket!

Jag ska börja med att knata ner i källaren en stund. Vi ska till tippen på lördag så då vill jag ju ha med så mycket skräp som möjligt.

Det är kanske lite för kallt för att meditera ute...eller kanske inte om jag klär på mej ordentligt. Värt att testa iallafall. Eller om jag ska meditera inne och sätta mej ute och läsa.

Hmm...jag börjar nog med källaren så får jag se sedan.

Kom på att jag har några saker till som jag borde göra:
- vattna blommorna (torsdagsgöra)
- damma (släp från i tisdags)

Men en sådan här solig dag är det inte läge för några borden. Och dessutom skulle jag ju träna på att njuta utan att ha gjort allt det där duktiga. Utan dåligt samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0