fotbollsträning avklarad

Nu är sonen och jag hemma igen efter en timmes inomhusfotboll. Jag hade en bok med mej, men jag pratade bort tiden med en trevlig mamma på granngatan.

Mannen och 5-åringen har kört iväg till tippen med ett proppfullt släp. Äntligen börjar jag se en ände på det här eviga röjandet! Nu ska alla saker ut ur förrådet och sedan ska väggarna målas och golv läggas. Och efter det är det bara märkta lådor som gäller. Ordning och reda.

Resten av dagen ska nog tillbringas hemma. Solen skiner och det finns jobb att göra på tomten. Och inne är jag efter med städningen. Borde ta tag i det idag så att jag inte får skäll på familjerådet imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0