helgtankar

Helgen har löpt på i ett ganska lugnt tempo, så ikväll känner jag mej inte så där supertrött som jag ibland gör på söndagkvällarna.

I går försökte jag observera vad jag gör och hur jag tänker på helgerna för att få reda på varför det aldrig blir någon egentid. Och svaret är nog att jag hela tiden gör saker när min man är hemma. Jag får nog lite dåligt samvete om jag ligger i soffan medan han håller på.

Och dagen bara löpte på. Jag hade ingen plan för när jag skulle ta min egentid (meditera) och då blev det aldrig av för det kom aldrig någon fri timme och knackade mej på axeln. Om man inte bestämmer vad man ska fylla dagen med så fyller den sej själv. Min man åker iväg en runda, något barn ska ha skjuts, mat ska lagas och hundra andra saker. Och rätt vad det är är det kväll igen, och någon egentid har man inte sett röken av.

Nästa helg ska jag försöka planera in min meditation redan på morgonen och stämma av det med mannen. Så blir det av.

Idag har jag helt avhållt mej från kaffe. Men lite te har det slunkit ner istället. Det var nog en bra idé att byta ut kaffet mot något annat varmt för det är nog mest själva stunden jag behöver (iallafall när abstinensen lagt sej). När man sitter där med sin kopp så kan man ju inte göra någonting annat. Och då är ju grönt te jättebra, för det kan man ju dricka flera gånger per dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0