kontrollbehovet tog över

Trots mina föresatser om att hålla en låg profil på planeringsmötet inför skidresan kom jag ändå hem med ett fullklottrat anteckningsblock i näven. Som ska renskrivas och mailas ut till de andra. Helst nu!

Min man var nära att sparka till mej under bordet när han märkte att jag började styra upp. Synd att han inte gjorde det! När det blir så där snackigt och segt och ingen som håller sej till ämnet så tar jag över. Och när ingen började anteckna det vi bestämde så gjorde jag det (jo förresten, AC skrev de saker som hon skulle köpa på en liten lapp...).

Jag hade ju bestämt att eftersom jag bokade resan så skulle jag inte göra mer. Men så lätt det är att falla tillbaka i gamla spår. Säkert också för att alla förväntade sej att jag skulle hålla i det, eftersom det oftast brukar vara så att jag gör det.

Att skriva rent är ju egentligen ingenting ansträngande, men jag har ju redan sållat i veckan för att det blivit för mycket så då blir det ju ett måste till att hålla reda på och få gjort. Och det känns jobbigt. Vid närmare eftertanke kan jag ju scanna in anteckningarna och maila över filen. Men det är ändå det där med att komma ihåg det.

Gjort är gjort, men nu ska jag inte ta tag i fler saker....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0