lyxweekend?

Vi har 2300 kronor kvar på matkontot och det är tre dagar kvar till lön. Oxfilé på lördag, kanske. Meningen är ju att jag ska nolla kontot varje månad, så man kan väl säga att jag har misslyckats ganska rejält. 2700 kronor har vi gjort av med, och då har vi ändå köpt bl.a. en skidhjälm till sonen.

Fast frysen är nästan tömd, så ni behöver inte oroa er för att barnen inte får någon mat ;)

Jag kände på mej att det skulle bli så här för jag har spårat ur totalt och knappt velat gå och handla den sista tiden. Hushållat med frysinnehåll och rester för att slippa inköp av annat än färskvaror.

För att inte belöna det här beteendet så ska jag ändå sätta in den vanliga summan på matkontot nästa månad. Det ska alltså inte löna sej för mej att snåla (löna sej=mer på sparkontot).

Det som ändå är bra är att när jag har varit och handlat har jag gått efter de regler som jag satt upp (inga extrapriser, kravmärkt, ingen bulkning m.m.).

Och eftersom frysen i stort sett är tömd så kommer jag nästa månad att tvingas att löpa linan fullt ut. Då ska jag varje vecka bara handla det som behövs för veckans mat. (Fast det är okej att frysa in en halv falukorv som inte går åt.) Utan att ha någon som helst koll på vad som är på extrapris.

Läskigt! Det kanske är bra att jag har mer pengar på kontot nästa månad, för jag har ingen aning om vad maten kommer att kosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0