matknäpp

Nu sinar det i frysen. Falukorven är slut och sista köttfärsen gjorde vi tacos av i fredags. Snart är det alltså dags för en storhandling till ordinarie pris.

Men jag förhalar det så mycket som det bara går. Kött, fisk och kyckling har vi kvar. Och en del julskinka. Minsta rest kan bli en lunch och däremellan planerar jag in vegetariskt. En vecka till klarar vi oss. Eller kanske två?

Jag lovade ju mej själv att jag skulle börja mitt nya liv med inköp varje vecka när frysen var tömd. Inga extrapriser och ingen bunkring. Jag trodde att det skulle bli någon gång efter jul, men jag fixar och trixar.

Antagligen är det jobbigare än jag ens kan ana att utmana det här. Och så ska vi ju åka skidor i mars, och då kommer det förmodligen att gå åt ganska mycket matpengar. Fast det vore ju bättre att ta en eventuellt skral kassa när den är verklighet (ifall jag absolut inte kan ta pengar från något annat konto) än att snåla i förväg.

Det ska bli ändring!
Jag ska bara tömma frysen först...

Kommentarer
Postat av: denmodernamunken

Jag håller med om att det kan finnas mer mat hemma än man tror, dvs man kan skjuta upp den där handlingen rätt länge, om man inte MÅSTE äta någon viss maträtt. Fast jag brukar tycka att det känns betryggande, att jag känner mig rikare liksom. F ö känns det jättebra att inte bunkra. You will like it :).

2008-02-12 @ 16:33:39
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: malve

Ja, jag försöker intala mej det - att jag kan leva enkelt om jag måste. Vilken resurs! Vi har redan kunnat stänga av extrafrysen i källaren. Känns skönt! :)

2008-02-12 @ 19:58:59
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0