positiva ord

Idag sa terapeuten i något sammanhang att han tyckte att jag verkade mycket intelligent. Det var ju kul att höra från honom, för där har jag ju inte på något sätt försökt bevisa något genom att prestera, utan bara pratat om vad jag tänker.

Vi pratade också om tomrummet som uppstår när man tar bort kraven som jag tidigare sysselsatt mina tankar med, och jag berättade att jag försökte fylla hålet med "mindfulness" (vilket han tyckte var mycket bra).  

Vi kom in på meditation och den rastlöshet jag känt i början. Och att den försvann när jag istället för att kämpa emot började acceptera rastlösheten och iaktta den. Vilket ledde till att rastlösheten försvann. Då sa terapeuten att det verkade som att jag hade kommit ganska långt med meditationen, att ett av målen var att kunna betrakta både positiva och negativa känslor.

Det kändes verkligen roligt att få lite positiv feed back, och att få veta att jag gör framsteg även om jag ju märkt det själv genom att jag blivit lugnare i mej själv.

Kommentarer
Postat av: Fru Fundersam

Du verkar ha en bra terapeut.
Och jag tycker också att du är intelligent & intressant att läsa!!!!

Kram & trevlig helg!

2008-02-15 @ 21:55:58
URL: http://frufundersam.bloggagratis.se/
Postat av: malve

tack:)

2008-02-17 @ 12:55:04
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0