reaorgien fortsätter

Efter bokrean gick jag in på Stadium för att handla skidunderställ till mej och barnen. Naturligtvis fanns de bara på rea, så jag fyndade rejält. (Fast nu känns det inte som en belöning, mer som att jag får motivera för mej själv varför jag bröt mot fullprisregeln.)

På väg till kassan passerade vi ett ställ med billiga jackor. Hmmm...hur var det nu med sonen...han har två par termobyxor men bara en vinterjacka och overallen är för liten. Han behöver ju en ombytesjacka till skidresan.

Så lätt var det att övertyga mej själv om att det var nödvändigt att köpa en jacka till sonen. Det blev en vind och vattentät "skaljacka" för 200 pix. Lite stor så den blir nog lagom till nästa vår och sommar. Under skidresan funkar den bra med en fleece under. Den ska ju bara var om utifall att han blir blöt.

Impulsköpte ett par nya skidvantar till mej själv för en hundring. Visserligen rea, men jag hade tänkt ha mina mörkblå från stenåldern som inte alls passar ihop med jackan. Så det får nog räknas som ett lyxinköp ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0