semla och dr House

Jag bjöd hit mamma på fika ikväll så att vi fick oss en semla. Som tack gjorde hon i ordning på diskbänken. Gullemamma :)  Själv knallade jag omkring och städade inför tjejträffen i morgon. Plockar undan småprylar och så, men det blir ingen pedantstädning. Jag är ju faktiskt inte sådan, så varför låtsas... (säger jag samtidigt som jag förmodligen kommer panikplocka innan de kommer imorgon.)

Tjejerna får gå till dagis i morgon. Jag har varit supertrött idag också, så jag behöver nog vila en stund på eftermiddagen innan det är dags att köra dottern till dansen.

Ikväll ville dottern helt plöstligt inte gå till dansen, trots att hon alltid tyckt om dansträningen. Storgråtande, men utan att kunna säga varför. Tills jag kom på att mannen sagt att han, sonen och minstingen skulle vara hemma och läsa läxan under tiden. 5-åringen trodde att de skulle göra något roligt och det ville hon ju inte missa. Så efter lite omsnickrande av schema så att jag tar med båda tjejerna till dansen medan sonen går lång dag i skolan + att också dottern får en leksak efter fem avverkade gånger så var hon nästan glad igen.

Om en liten stund är det säsongspremiär för House. Så  cashewnötter är inhandlande och snart ska vi bänka oss i soffan för en timmes underhållning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0