tjurfäktning

Vad mycket lättar allt blir när solen skiner ute.
Utom att sova. Som jag nog skulle behöva.

När dagarna känns bättre blir sömnen kass. Varför blir det så?

I natt drömde jag om en stor, svart tjur som försökte ta sej in till mej genom en glasdörr. Den misslyckades men smög runt utanför så att jag inte vågade gå ut. Efter många misslyckade befrielseförsök lyckades jag tillsist tämja tjuren. Och plötsligt var han en stor, härlig man som gick längs vägen tillsammans med mej.

Så här långt kan ju drömmen tolkas som att tjuren är mitt inre som pockar på uppmärksamhet, som känns farligt och oberäknerligt. Men att jag till sist fattade mod och tog tjuren vid hornen,för att följa mitt inres väg.

Drömmen fortsatte med att jag blev handlöst förälskad i denne man, som också verkade kär i mej. Men när vi kom till en plats med andra människor brydde han sig inte längre om mej utan valde någon annan. Själv stod jag där ensam och övergiven med min längtan.

Kanske är jag rädd för att min väg ska svika mej. Att jag ska misslyckas när jag ska prova mina vingar? För så känns det. Om jag utbildar mej till det jag (tror att jag) vill, ska jag då lyckas hitta ett jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0