upp och ner

Till barnens stora glädje låg mamma som Pippi när de kom in imorse.

Sängen börjar verkligen bli sunkigt obekväm, så när jag vaknade i natt testade jag att lägga mej åt andra hållet. Och det blev lite bättre.

Den stora frågan är nu om jag ska fortsätta ligga så eller om jag ska vända på sängen.

Och den ännu större frågan är om vi verkligen ska vänta tills minstingen blivit helt torr innan vi byter sängar (det vore ju trist att få sängen nedkissad vid ett nattligt besök).

Om det inte blir märkbart bättre efter justeringen lutar det nog åt sänginköp trots allt. Sömnen är viktig.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Landstinget har jättebra madrassöverdag som tål 90 tvätt ochintesläpper igenom någon väta. Prasslar inte och gör dig inte svettig. Fast frågan är om du kan få det kostnadsfritt såvida du inte har nattkissande fyraåring. Det är distrikssköterskan man kolalr med. Kanske kan man köpa direkt ifrån fabriken?

*Härmed röstar jag för ny säng*

2008-02-05 @ 14:14:23
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: anna

Och skulle inte en ny säng redan nu, också vara ett steg i rätt riktning mot att kunna lägga pengar på dig själv utan att det är "nyttigt"?

*röstar också på en ny säng nu (gör så himla mycket för nattsömn och välmående)*

2008-02-05 @ 14:50:07
Postat av: Stina

Jag röstar också för en ny säng! Köp nåt bra sängöverdrag och lägg på sängar.. "just in case".

Men bra madrasser är a och o för nattsömnen!

2008-02-05 @ 15:26:37
URL: http://livsinsikter.blogspot.com
Postat av: malve

Okej tjejer. Ni har övertalat mej! :)
Nu ska jag bara övertala min man också, men det är nog inte så svårt - det är jag som har bromsat ett nyinköp.

2008-02-05 @ 20:46:30
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Luna

Jag ser att du redan är övertalad men jag tänkte också instämma i jasägarkören =)

2008-02-06 @ 07:59:16
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0