att unna sej

Kom på att jag spårade ur häromdagen och inte alls skrev om det som jag hade tänkt.

Det jag skulle skriva om var vad jag unnade mej i "mitt gamla liv", innan jag blev en gnetare.
Då gick jag ganska ofta på stan som nöje och därmed var det väl lättare att göra av med pengar.

Jag unnade mej:
- tulpaner varje fredag (på våren)
- nya krukväxter när de gamla såg fula ut
- nya kläder, skor, väskor bara för att jag hittade något fint
- saker till hemmet
- fina block och pennor
- CD-skivor
- böcker (även fina, inbundna "blädderböcker")
- konstföremål och härliga bruksföremål i keramik

Visserligen är det väl så att vi har fullt med fina muggar och skålar och vaser och diverse annat. Men vi har ju faktiskt flyttat till ett större hus och jag har inte ens unnat oss nya krukor till ordinarie pris, utan köpt på rea (fast de är fina). Kan köpa en ny duk i bland men det är väl allt.

Fast saker till hemmet ska väl kanske inte gå på mina egna pengar?

Då gjorde jag ju av med pengar på en massa onödiga prylar. Men någonting att ta upp igen är  väl:
- färska blommor
- vackra saker som gör mej glad
- hårklippning oftare än en gång i halvåret
- nya skor till våren
- ny vårjacka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0