du vet väl om att du är värdefull

En tänkvärd historia som jag hittade hos Finanskvinnan:


En välkänd talare startade ett av sina seminarier med att hålla upp en 100-lapp.

Med 200 åhörare i salen frågade han: Vem vill ha den här sedeln? Flera räckte upp handen. Han fortsatte: Jag vill ge den här sedeln till någon, men först vill jag göra något med den.


Han skrynklade ihop sedeln till en boll. Så frågade han: Är det fortfarande någon som vill ha den? Flera räckte handen i vädret igen.


Så tog han sedeln, lade den på golvet och trampade ned den i det skitiga golvet. Sedeln var nu både skrynkligoch skitig.

"Är det fortfarande någon som vill ha den" frågade han, och flera händer i salen åkte upp.

Mina vänner, sa talaren, i dag har ni lärt er en värdefull läxa.

Oavsett vad jag gör med den här sedeln, är det någon som vill ha den. Det är för att ni vet att värdet av den är oförändrat även om den är både skitig och skrynklig.


Många gånger i våra liv, blir vi "hopskrynklade" eller nedtrampade i skiten, på grund av beslut som tas och omständigheter som dyker upp. Vi känner oss kanske värdelösa.


Men oavsett vad som händer, kommer Du aldrig att förlora Ditt värde! Du är speciell, glöm aldrig det!

"Låt aldrig gårdagens besvikelser överskugga morgondagens drömmar."


Kommentarer
Postat av: Ananasen

Det var riktigt klokt sagt!

Kram

2008-01-15 @ 20:58:11
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Di

så sant..Stor kram!

2008-01-15 @ 22:43:16
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Hosanna

tack.

2008-01-16 @ 09:04:00
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: Stina

Oj, de orden gick rätt in! Vilken fantastisk historia! Och så sant!!

kram!

2008-01-16 @ 09:46:21
Postat av: Antigone

Oj gillade verkligen denna story!! Lägger tacksamt på minnet!
Gillar din blogg överlag....ska snurfa runt ett tag här tror jag bestämt och återkommer gärna fler ggr!

Hoppas du får en skön och vilsam dag!

2008-01-16 @ 12:37:40
URL: http://www.antigone.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0