garderobsresultat

Nu är min garderob betydligt glesare. Utrensningsresultatet idag blev:

- två toppar
- två tunikor
- två par byxor
- två kjolar
- en munkjacka
- en kofta
- en skjorta (??????)

Helt otroligt att jag kunde plocka bort så mycket! Det var ju inte alls länge sedan jag röjde senast.

Dessutom plockade jag bort en del ur minstingens garderob. Samt alla 5-åringens byxor som ärvts av storebror. Hon väljer aldrig dem och hon har så pass mycket kläder att vi aldrig är ens i närheten av att behöva använda pojkbyxorna. Då känns det bättre att ge de kläderna till grannen, så att de kommer till användning. Och samtidigt blir det ju färre plagg för mej att hålla ordning på. Alla är vinnare, alltså!

Och nu har jag minskat kruksamlingen och har bara sparat de krukor som jag blir glad av att "hälsa på". Om jag får hållas lite till behöver vi kanske inte ha något förråd. Nu är tanken att det ska vara förråd med träningshörna. Kanske kan det bli ett träningsrum med förrådsdel istället.


Kommentarer
Postat av: atena

oj, inte lite saker! :)

2008-01-28 @ 21:45:08
URL: http://jiggy.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja det måste rensas ibland! När man inte använder dem kan man lika gärna rensa och ge bort eller kasta dem! =)
Ut med det gamla och in med det nya!

/Sus

2008-01-28 @ 22:22:41
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0