helt i min smak

Imorgon börjar konstkursen. Och jag har inte hört något ifrån arrangörerna så nu har jag ringt och frågat om jag fått plats eller inte. Och visst hade jag det. Kallelsen är på gång.

Direkt efter beskedet började orostankarna cirkulera. Finns det toalett där? Hur hittar jag dit? Tänk om...
Så skönt att jag inte har fått besked tidigare, så att jag har sluppit gå och oroa mej för det här. Nu är det bare å åk. Och känns det inte helt okej med bilkörningen imorgon så kan jag ta mej dit utan att behöva köra via motorvägen eller rödljus. Med nervös spänning i kroppen kanske det till och med är bra att ta den lättaste vägen. (Mitt senaste säkerhetsbeteende - att inte utsätta mej för FÖR mycket så att jag riskerar en panikattack.)

När jag inte hade fått besked innan helgen trodde jag nästan att det inte blev någonting. Och då kände jag mej väldigt lättad. Skönt att slippa. Men igår tyckte jag ändå att det här är en chans för mej att komma igång. Det är nu jag har tid. Och en möjlighet att göra något för att må bra.

Så nu ser jag fram emot morgondagen, och ser solen bakom alla mörka moln som hopar sej.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh så roligt med konstkurs! Du kommer att ha det underbart kul och också upptäcka att det finns en toalett där;) KRAM och lycka till i skapandet

2008-01-28 @ 15:45:35
URL: http://livetsommaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0