olästa böcker

Säg gärna till om det är något ni tycker att  jag missar om jag gör mej dem:

Krilontrilogin av Eyvind Johnsson
Jag har verkligen tänkt läsa de här böckerna, men de står där som en ointaglig massa.

Vilda Svanar av Jung Chang (köpt före 1999)

Näckrosteatern av Lulu Wang  (köpt 1999)
Syrendrömmar av Lulu Wang
Varför köpte jag uppföljaren när jag inte läst den första?
Jag verkar ha någon ytlig fascination för Kina. Böckerna har tydligen lockat mej till köp men inte mer.

Exodus av Leon Uris
Oj, den här köpte jag nog för minst femton år sedan.

Historien om Sverige av Herman Lindqvist (5 delar)
Det ser fint ut i bokhyllan ;)

Kvinnorna och staden av Kerstin Ekman (4 delar)
Händelser vid vatten av Kerstin Ekman
Varför har jag inte läst henne?

Utvandrarserien av Wilhelm Moberg
*skäms*

Han som skapade en värld av Irving Stone
Jag tyckte mycket om hans bok om van Gogh

Bortom lustprincipen Sigmund Freud
Har jag den? Kanske kan vara något att läsa nu!

Kvinnorna som slår följe med vargarna av Estés

Ljusets hjärta av Per Wästberg

Svindlande höjder av Emilie Bronté

Det är väl till största delen antingen böcker som jag valt via någon bokklubb eller böcker som jag köpt på bokrean för att man bör läsa dem. Många samlingsvolymer och tegelstenar som tar emot lite om man inte har den rätta viljan förmodar jag.


Kommentarer
Postat av: Miranda

Krilontrilogin har jag inte läst, men Romanen om Olof av Eyvind Johnson är en av mina absoluta favoriter. Han står överhuvudtaget högt i kurs hos mig.

Kerstin Ekman med. Kvinnorna och staden läste jag för rätt länge sedan och tyckte mycket om.

Båda de serierna kan man ju läsa en bok i taget om man vill så blir det inte så mastigt. Det är ju en fördel med serier. Och att det finns fler om man tycker om dem.

Kvinnor som slår följe med vargar har jag, men jag är lite kluven till den. Jag har inte läst hela, men sagorna som finns i den är intressanta.

Annars vet jag inte. Det går ju alltid att låna på biblioteket om man kommer på senare att man vill läsa dem.

2008-01-08 @ 14:35:44
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com
Postat av: Hosanna

Jag är av den åsikten att man läser böcker man gillar och är de jättesuperduperbra behålelr man dem bara för att kunna låna ut dem till andra - annars så skickar man glatt iväg dem... fast jag har Dostojevskijn stående olästa...

Lulu Wang kan man slänga rakt av enligt mig *uärk*

2008-01-08 @ 15:52:52
URL: http://hosannas.blogg.se/
Postat av: malve

miranda:
Ja, bibblan finns ju. Ska kanske ge Ekman en chans.

Hosanna: Jag försöker lära mej följa den regeln också. Sund tanke!

2008-01-09 @ 09:32:34
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0