så blir ett vill ett borde

Jag tycker om att tända en brasa på kvällarna och ibland på dagarna. Jag vill göra det för då mår jag bättre. Häromdagen kom min man och sa att vi hade ovanligt mycket pellets kvar tack vare mitt eldande. Och där kunde jag lätt ha förvandlat min nöjeseldning till ett borde. För vi har mycket ved och det vore ju bra att spara på pelletsen och få ner värmekostnaden.

Men eftersom jag numera slår vakt om mina vill så gick jag inte i fällan. Jag eldar fortfarande bara för nöjes skull.

Skönt! För det är lättare att göra ett vill till ett borde än att göra om ett borde till ett vill igen.

Kommentarer
Postat av: Lokesson

Det hade varit skönt om man kunde förvandla en massa borden och måsten till "vill", men det är inte så lätt..
Så mycket lättare det skulle kännas.

Nu är min nya blogg på plats, men det är lite tunt med inlägg än så länge.

2008-01-27 @ 20:43:18
URL: http://lokesson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0