skåprensarmiddag

Det var ingen som var så sugen på att ge sej iväg till affären i eftermiddag, så vi fick plocka ihop vad vi hade. Det blev lax med bulgur och avocadosås, samt en smarrig sallad. Och för första gången på evigheter åt de två stora lax. Jag gjorde nuggets som blev jättegoda. Frukosten imorgon blir väl ganska spartansk, men det duger. Frukt har vi iallafall.

När jag har fått för mej att spara på matkostnaden skjuter jag ofta upp affärsbesöket. Tänker att jag sparar pengar på det. (Mitt nya ekonomiska liv börjar när nästa lön kommer in.) Suck. Suck.


Sonen är lite deppig. Han räknade sina pengar förra veckan (279 kr) och nu är de borta! De kommer väl fram. Duktig på att spara är han iallafall (får 20 kr i veckopeng).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0