städsur!

Vi har ett städschema med aktiviteter för varje vecka. När man är klar med sin uppgift sätter man ett kryss i rätt ruta, och så kontrollerar barnen på familjerådet att vi skött oss. Och sedan årsskiftet har även barnen en ruta där de kryssar när rummet är städat (kom till efter önskemål från sonen).

Jag har skött mina uppgifter varje  vecka. Barnen tar uppgiften på fullaste allvar och ser seriöst på kryssandet.
Deras far däremot har sedan schemat infördes inte haft full pott någon gång.
Nu svabbar han. För jag blev SUR. Det är ju inte så att han har mer att göra, utan att han skjuter upp allt till slutet på veckan. Med påföljd att han aldrig hinner klart eftersom helgen ofta innehåller en del improviserade aktiviteter.

Jag, däremot, har bestämda dagar för allt. Det låter tråkigt men det funkar jättebra.
Nästa vecka ska jag damma. Men jag får inte börja förrän på tisdag. Så redan nu är jag lite småsugen på att börja. Men jag får allt ta och lugna mej tills på tisdag. Jag trodde väl aldrig att jag skulle kunna bli sugen på städning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0