tankar om meditation

Idag har jag mediterat igen efter nästan en månads uppehåll.
Jag har varit så trött den senaste tiden och det blev för jobbigt, antagligen pga järnbristen.
Men idag var jag sugen igen!

Tidigare när jag varit ovan vid meditationsställnignen har kroppen värkt och jag har känt mej rastlös efter en stund.
Men idag var det väldigt harmoniskt.

Jag funderar på om min dagliga avslappningsstund kan påverka meditationen positivt. Jag kände mej nämligen mycket mer avspänd och avslappnad idag än vad jag gjort tidigare.

Dessutom har jag gjort kroppsskanning ganska regelbundet, så jag har ju ändå tränat medvetandet under den här tiden, att fokusera på andningen och så.

Jag hade väntat mej några kämpiga meditationsgånger nu i början med trötthet i ryggen, men nu ser jag verkligen fram emot morgondagen.


Kommentarer
Postat av: munken

Så tror jag att det är, att alla såna där tekniker samverkar. Låter som väldigt bra kombinationer av tekniker tycker jag.

2008-01-18 @ 10:15:11
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0