ut med julen

Julen fastnade någonstans i hallen när jag i veckan gjorde ett misslyckat försök att städa ut alla tomtar och ljuslyktor i rött. Den här gången ska jag ta i med hårdhandskarna. Nu SKA den bort.

Och ikväll ska vi raska granen. Med dans, har 5-åringen bestämt. Så jag ska börja redan nu med nedplockning av kulor och bara spara några få tills ikväll. Det kan lätt bli lite rörigt annars.

Nu är mannen och barnen och hälsar på gammelfarfar. Jag är för förkyld för att följa med. Eller jag var det när jag vaknade iallafall. Nu är det bättre men det vore ju synd att smitta den gamle mannen. Under tiden som de är borta ska jag passa på att hänga lite överraskningar i granen. Det är ju trots allt lördag idag.

Bäst att jag sätter igång att vara duktig. Så kanske jag hinner vila lite oxå innan vildingarna kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0