just do it!

I ett par veckor har jag lyckats leva efter regeln Just do it. Iallafall när det gäller telefonsamtal och e-brev. (Med blomvattningen går det sämre.)

När det dyker upp någon kalasinbjudan eller annat som ska lämnas besked om ringer jag direkt när jag läser lappen. Om det ploppar upp en tanke i huvudet så lyfter jag luren till kompisen i fråga på direkten.

Jag slipper den energi som går åt till att behöva hålla ärendet i minnet. Och dessutom känner jag mej nöjd med mej själv istället för att varje kväll missnöjt behöva konstatera att jag inte ringt idag heller.

Den här veckan har jag ringt fyra kompissamtal, jag som i vanliga fall brukar få till ett i bästa fall. Och när jag lägger på luren känner jag mej oftast glad och fylld med energi, så det är ju också ett plus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0