lördag i soffan

Sitter och halvsover i soffan med fötterna i blöt. Det var kanske inte så smart att sätta igång med storbak idag. Det blev mellanmålsbullar till familjen som bör räcka hela resan.

Recept på smarrigt och enkelt mellanmål
(enkelt att servera)

Vanlig rågbulledeg

Kavla ut som bulldeg.
Bred på sylt eller mosade bär (hallonsylt blev det idag)
Lägg i bullpapper.
Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 10 minuter

Samt en stor sats vanliga bullar som vi bjussar kompisarna på. (Nej, jag är ingen snål surtant!) Och så bakade sonen och jag muffins till familjerådet. Vi gjorde dubbel sats så att det räcker till ett par fikor för hela sällskapet.

Efter köksstädning cyklade jag till affären och handlade det sista.

Så jag har varit i gång precis hela dagen idag. Inte så smart kanske... Och förresten så har jag ju bakförbud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0